Google zamierza włączyć przekierowanie na szyfrowaną stronę wyszukiwarki (https://www.google.com/) dla wszystkich zalogowanych użytkowników. Co to oznacza?
Wprawdzie wprowadzenie szyfrowanych połączeń jest korzystne dla użytkowników, aby ich dane nie były przechwycone lub przekierowane, ale jak zachowa się w tej sytuacji Google Analytics, który zbiera informacje z wyszukiwań?
Dane, które są dostarczane obecnie do GA, niezaszyfrowanym kanałem, są miarodajne, ale co się stanie, gdy Google wprowadzi SSL? Czy zalogowani użytkownicy Googla nie będą już liczeni w GA? Czy osoba korzystająca z GA, nie będzie juz mogła zobaczyć tych fraz, z których korzystał zalogowany użytkownik?
Google uświadamia nas, że w panelu Google Webmaster Tools, będziemy mogli sprawdzić dane wyszukiwań z ostatniego miesiąca, ale czy te dane będą miarodajne?
Myślę, że czas pokaże. Co w tym wypadku, zwycięży? Ochrona użytkownika, czy statystyki z których korzysta kilka milionów ludzi?
A może Google zmieni mechanizm w GA i unikniemy problemów?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz