Pozycjonowanie czyli SEO - o mnie

Moje pierwsze spotkanie z pozycjonowaniem zaczęło się 7 lat temu. W trakcie projektowania strony dla klienta, przeczytałam artykuł na temat SEO. Zaczęłam drążyć temat i zbierać więcej informacji. W Polsce w tamtym okresie branża SEO nie istniała. Rodziła się dopiero. W Wielkiej Brytanii - gdzie mieszkałam i pracowałam - ta branża już była nieźle rozwinięta.

Stwierdziłam, że pozycjonowanie jest bardzo interesujące i zaczęłam  przeprowadzać piersze procesy optymalizacji i pierwsze testy na swoich stronach. Po kilku miesiącach ciągłej nauki o pozycjonowaniu, poznawaniu nowych taktych, oraz wielu testów, zaproponowałam usługi pozycjonowania mojemu klientowi.
Do tej pory zajmowałam się budowaniem stron i ich administracją, postanowiłam wdrożyć również usługi pozycjonowania. Efekty byly znakomite! Na klienta stronie zwiększyły się wizyty z 7 dziennie na 80!!.

Zachęcona sukcesem, zaczęłam szukać kolejnych klientów na usługi SEO. Z powodzeniem.

Po pewnym czasie, firmy rekrutujące zaczęły się mną interesować, proponując pracę dla dużych firm w Londynie. Sceptycznie podchodziłam do tego pomysłu, ale zdecydowałam, że najlepszą opcją będzie połączenie pracy z nauką i zdobywaniem doświadczenia.
Dlatego też podjęłam decyzję, że będę podejmować prace kontraktowe. I tak się stało. Pracowałam po kilka miesięcy w firmie, po czym przechodziłam do następnej, zazwyczaj większej.
Muszę przyznać, że doświadczenie zdobyte w ten sposób nie może się równać z niczym innym. Głęboka różnica wiadomości sprawiła, że potrafię patrzeć szerzej na pojęcia marketingu w internecie, oraz jako jedna z nielicznych znam różnicę pozycjonowania stron dla klientów z różnych dziedzin, oraz dla klientów B2B, oraz B2C.
Różnica w pozjonowaniu jest bardzo duża i niewiele pozycjonerów zdaje sobie z tego sprawę. Podobnie jest z tym, że inaczej pozycjonuje się strony na rynek polski i strony polskie, a inaczej strony anglojęzyczne przeznaczone na rynek zagraniczny.

Reasumując, wiedza, doświadczenie, praktyki i pasja spowodowała, że jestem jednym z niewielu specjalistów w tej dziedzinie w Polsce. Specjalistów SEO, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie za granicami naszego kraju i pracując dla międzynarodowych klientów.
Jest kilka firm, które mogą pochwalić się dużą bazą zagranicznych klientów i szerokim doświadczeniem, ale ponieważ są nieliczni ( i dobrze o tym wiedzą) oferują swoje usługi za bajońskie sumy. Audyt SEO kosztuje u nich około 4 tyś złotych!! Tłumaczą się tym, że ich autyt jest kompletnym źródłem infomacji i że zajmuje około 30 stron.( napisam średnią cenę - zazwyczaj jest to wycena zgodnie z życzeniem klienta). Nawiasem mówiąc widziałam ten audyt i nie byłam zachwycona.
Ja robię audyty od lat, zajmują one w zależności od klienta od 10 - do 60 stron i koszt ich jest o wiele niższy, a zawartość merytoryczna o wiele większa. Kolejny polski absurd?

Na zakończenie, zapraszam do czytania informacji na blogu. Będę starała się umieszczać aktualne informacje ze świata pozycjonowania (międzynarodowego świata), oraz wszyskie nowości Google.
Jeśli nie znajdziecie tego czego szukaliście, to napiszcie, z przyjemnością odpowiem.


biuro@top-pozycjonowanie.com.pl